SAT Technologies Stack Assist Tool

De Stack Assist Tool van SAT Technologies gebruikt machine vision en stapelinstructies met behulp van lasers.

22 juni 2021, Oosterhout NB, Nederland - De vraag naar oplossingen voor verzending en verwerking in magazijnen is groter dan ooit. OnLogic (www.onlogic.com), wereldwijde computerhardware fabrikant en IoT solutionprovider, kondigt met trots aan dat SAT Technologies (optimizedorderpicking.com) OnLogic computers gebruikt voor hun Stack Assist Tool (SAT). De SAT-oplossing combineert machine vision, visual display en laser geleiding om instructies te geven bij het stapelen van pallets. Dit leidt tot hogere productiviteit, lagere kosten en hoger, veiliger stapelen van producten.

"De Stack Assist Tool maakt het mogelijk om te stapelen met instructies. SAT zorgt voor een soepel proces waar orderpickers hun pallets in één keer stabiel kunnen stapelen zonder fouten en met minimale training," aldus Peter Boorsma van SAT Technologies. "We horen van onze klanten dat hun investering in de Stack Assist Tool de facility kosten met 55% kan verlagen."

SAT Technologies kwam naar OnLogic voor een robuuste panel pc die makkelijk op een orderpicktruck in een distributiecentrum of een automatich bediend voertuig (AGV) gemonteerd kan worden. Het paneel toont stapelinstructies met kleurcodes om de stapel te optimaliseren. Een laser array boven de pallet geeft de locatie aan waar het volgende product geplaatst moet worden.

"Omdat de SAT een mobiele unit is, moet de computer tegen schokken en vibraties kunnen. En omdat sommige magazijnen erg koud kunnen worden, had SAT Technologies ook een oplossing nodig die tegen extreme temperaturen kon," vertelt OnLogic Account Manager, Andrea Dekkers. "Door het grote scherm en duurzame ontwerp waren onze rugged panel pc’s de perfecte keuze."

De twee bedrijven deelden eerder het verhaal over hoe SAT Technologies hardware van OnLogic gebruikt en hoe de Stack Assist Tool door de klanten van SAT Technologies wordt ingezet om magazijnwerkzaamheden te verbeteren.

"OnLogic als hardwarepartner heeft een aantal voordelen: ze zijn snel met technische informatie, de service is compleet en wanneer we technische problemen hebben dan helpt OnLogic ons met het zoeken naar een oplossing," aldus Boorsma. "Hun service en communicatie is fantastisch. Ze zijn een waardevolle partner voor ons en zouden dat zijn voor iedere software of hardware onderneming."

De volledige klantcasus is beschikbaar op www.onlogic.com/nl-nl/solutions/case-studies/sat-technologies/.

Over OnLogic:
OnLogic is een toonaangevende industriële computerfabrikant die zeer configureerbare en oplossingsgerichte computers ontwikkelt voor betrouwbaarheid aan de IoT Edge. OnLogic’s systemen presteren in ‘s werelds meest uitdagende omgevingen en helpen klanten wereldwijd om hun complexe technologische uitdagingen op te lossen; ongeacht de industrie waarin zij zich bevinden. OnLogic maakt computers die zijn ontworpen voor duurzaamheid, gebouwd worden op bestelling en binnen enkele dagen worden geleverd. Dit alles door een direct-to-customer business model op basis van verticale integratie, een modulair productontwerp en de mogelijkheid alles eenvoudig online te configureren en bestellen. OnLogic is opgericht in 2003 (toen nog “Logic Supply”) en heeft vestigingen in Nederland, de Verenigde Staten, Taiwan en Maleisië. Lees meer over hoe OnLogic meer dan 70.000 klanten wereldwijd helpt om hun ideeën tot realiteit te maken op www.onlogic.com/nl-nl/ of op Twitter @OnLogic.

Over SAT Technologies: SAT Technologies ziet ROBOGISTICS (Robots in Logistics) als een belangrijk gebied voor groei. De Stack Assist Tool is geboren uit de ervaring die het SAT technologies team heeft opgedaan in de wereldwijde material handling efficiënte markt in de afgelopen 15 jaar. Ze hebben intelligente mixed palletizing software en mixed palletizing systemen ontworpen, zoals de Stack Assist Tool, waarmee iedereen snel een stabiele pallet kan stapelen zonder fouten of training.