Connect Kit by OnLogic

De Connect Kit van OnLogic bevat een rugged industriële PC voorzien van Ignition Software van Inductive Automation en accessoires om legacy-apparatuur aan de edge snel te verbinden met clouddiensten, bijvoorbeeld van AWS.

Oosterhout (17 november 2021) - Industrial IoT solution provider, OnLogic (www.onlogic.com), onthulde tijdens een live event op 11 november de "Connect Kit by OnLogic". Met deze all-in-one oplossing van hardware en software biedt de Connect Kit de mogelijkheid om eenvoudig in één uur met de cloud te verbinden. Een consult met Cirrus Link Solutions, experts in SCADA en IIoT-implementatie, is inbegrepen bij de Connect Kit om meteen succesvol te kunnen starten. OnLogic stelt dat gebruikers van de Connect Kit kunnen beginnen met het verzamelen van lokale data met behulp van Inductive Automation's Ignition Trial software en de AWS cloud services, zonder ook maar één regel code te schrijven.

De kit is nu beschikbaar op onlogic.nl/ckt110/ of door direct contact op te nemen met een OnLogic solutions expert op +31 88 520 700.

"Digitale transformatie, Industrial IoT of Industry 4.0. Hoe je het ook noemt, in feite gaat het om het verbinden van de meest waardevolle processen binnen je organisatie om inzicht te krijgen in de dagelijkse werkzaamheden en performance. Om veranderende omstandigheden en productiedoelstellingen bij te kunnen houden, moeten legacy-apparaten met elkaar verbonden worden. Hierdoor worden operationele kosten en downtime verlaagd en de efficiëntie verhoogd, zowel on-premise als in de cloud", zegt Carolyn Swan, Partnerships Lead bij OnLogic. "De eerste stap op het gebied van digitale transformatie kan vaak complex en ontmoedigend ogen. De Connect Kit is ontworpen om deze stap te vereenvoudigen en een simpele oplossing te bieden voor business intelligence (BI), met oog op bijvoorbeeld kostenbesparingen."

De Connect Kit van OnLogic bestaat uit:

• Een op maat geconfigureerde OnLogic Karbon 300 Rugged PC, voorzien van Ignition Trial Edition-software
  • Eén uur consult met Cirrus Link Solutions
  • 2 x 180cm premium afgeschermde ethernet-kabels
  • 1 x DisplayPort naar HDMI kabel
  • 1 x Port blocker set voor het afsluiten van ongebruikte aansluitingen
  • 1 x Terminal Block stroomconnector
  • 1 x DIN-montageclip
  • 1 x Voedingsadapter

De aangepaste configuratie van de AWS IoT Certified Karbon 300 Rugged PC heeft betrekking op zowel de hardwarespecificaties als de software die op het systeem geïnstalleerd is. De Connect Kit van OnLogic is geïnspireerd op een recent digitaal transformatieproject bij een vooruitstrevend Fortune 500-bedrijf. Arlen Nipper, President en CTO van Cirrus Link, sloot de productiehardware van dit bedrijf in minder dan een uur aan op de AWS-cloud. Dit alles met de OnLogic hardware en Ignition software van Inductive Automation uit de Connect Kit.

"Je hoeft geen ruimteschip te bouwen om naar de supermarkt te gaan", zegt Arlen Nipper, President en CTO van Cirrus Link. "Vaak denken bedrijven dat ze een ingewikkeld plan en nodeloos complexe systemen nodig hebben om te beginnen met digitale transformatie. Meestal kun je als bedrijf het beste beginnen met het snel aansluiten van een deel van je processen op de cloud. Door die eerste apparaten aan te sluiten, kun je onmiddellijk de waarde voor het bedrijf laten zien en vertrouwd raken met het proces. Ook ben je zo beter geïnformeerd over wat er nodig is om de digitale transformatie op te schalen, ongeacht de grootte van het proces."

De Connect Kit van OnLogic zal naar verwachting vooral gebruikt gaan worden als een "one box" oplossing voor system integrators om de waarde van digitale transformatie bij potentiële klanten tastbaar te maken. De Karbon 300 Rugged PC werd gekozen als primaire onderdeel voor de Connect Kit vanwege het betrouwbaar functioneren in de meest uiteenlopende omstandigheden binnen verschillende industrieën. Het fanless- en ventless systeem is zeer compact en past in vrijwel alle ruimtes en behuizingen. Het biedt een breed bedrijfstemperatuurbereik, variabele invoerspanningsopties en is getest volgens de MIL-STD-810 normen en hiermee bestand tegen schokken en vibratie.

"System integrators kunnen de Connect Kit op voorraad leggen en op deze manier direct de voordelen van digitale transformatie bij hun klanten laten zien," zegt Anders Nielsen, Business Development Executive bij OnLogic. "De mogelijkheid om snel en betrouwbaar deze waarde van technologische ontwikkelingen te laten zien wordt steeds belangrijker in een modern businessmodel. Door klanten snel te verbinden met de cloud, laat OnLogic haar meerwaarde zien in digitale transformatie trajecten. Terwijl concurrenten bij wijze van spreken nog op een offerte wachten, kun jij al verbonden zijn met de cloud."

De voorgeïnstalleerde Ignition Trial Edition heeft dezelfde functionaliteit als een betaalde licentie van Ignition. Klanten kunnen hun implementatie opzetten en testen zonder vooraf te investeren in een softwarelicentie. De proefversie kan zo lang gebruikt worden als de klant wenst, waarin de software elke twee uur reset. Ook kan de huidige opzet van het project worden meegenomen naar de volledige versie van de software wanneer een licentie wordt aangeschaft.

Ga voor meer informatie over de Connect Kit van OnLogic naar https://www.onlogic.cnl/connect.

About OnLogic:
OnLogic is a global industrial computer manufacturer who designs highly-configurable, solution-focused computers engineered for reliability at the IoT edge. Their systems operate in the world’s harshest environments, empowering customers to solve their most complex computing challenges, no matter their industry. Founded in 2003 as Logic Supply, the company has offices in the U.S., the Netherlands, Taiwan and Malaysia. OnLogic has helped more than 70,000 customers worldwide advance their ideas with computers that are designed to last, built to order and delivered in days. Learn more at www.onlogic.com or on YouTube at www.youtube.com/onlogic.