Logic Supply CL200 Fanless IoT Edge Device

De CL200 USFF computer brengt uitgebreide draadloze connectiviteit en Logic Supply’s Hardshell Fanless Technologie samen in hun kleinste, meest betaalbare systeem ooit.

RIJSWIJK, 20 MAART 2018 - Wereldwijde computer hardware fabrikant Logic Supply (www.onlogic.com) heeft zijn CL200 Ultra Small Form Factor computer onthuld (www.onlogic.com/cl200). Deze is gebouwd om innovatie aan de rand van het netwerk mogelijk te maken (de ‘edge’). Omhuld door een ultra duurzame gegoten aluminium behuizing, en te configureren met Wi-Fi, Bluetooth én 4G connectiviteit, is de CL200 ontwikkeld om betrouwbaarheid naar het Internet of Things te brengen.

"IoT en Edge projecten vereisen flexibiliteit, connectiviteit en betrouwbaarheid," zegt Logic Supply’s Director of Engineering Michael Kleiner. "De CL200 is ons kleinste fanless systeem ooit, en vertegenwoordigd de volgende generatie van IoT computers, door het combineren van verbindingsflexibiliteit en efficiënte prestaties in een betaalbaar, zeer betrouwbaar platform.

Beide modellen in de CL200 serie worden aangestuurd door een efficiënte Intel® Apollo Lake Celeron processor en meten slechts 83mm x 116mm x 34mm. Het instapmodel, de CL200, draait op Linux Ubuntu 16.04 en biedt de gebruiker 1 GB RAM en 8 GB onboard opslag. De CL210 doet hier een schepje bovenop met 2 GB RAM en 32 GB opslag, en kan worden geconfigureerd met zowel Ubuntu als Windows 10 IoT. Een ingebouwd MicroSD-kaartslot in beide modellen maakt aanvullende verwijderbare opslag mogelijk.

De I/O op de CL200 bestaat onder meer uit een mini DisplayPort™, geschikt voor een resolutie van 1080p of 4K, een Gigabit LAN-poort, en twee USB 3.0-poorten. De CL210 biedt twee mini DisplayPorts, geschikt voor dual 1080p of enkele 4k weergave, dual Gigabit LAN, twee USB 3.0-poorten en een 3.5 mm audio jack. Beide systemen hebben een extra USB 2.0-poort en RS-232 box header aan de onderzijde, en zijn configureerbaar met Wi-Fi/Bluetooth én Extrovert 4G LTE connectiviteit.

De CL200 maakt zijn debuut op de aankomende Digital Signage Expo, welke op 28 maart van start gaat in Las Vegas, VS. Het compacte formaat, veelzijdige connectiviteit en optionele Consumer Electronics Control (CEC) maken dit systeem een ideale match voor veel digital signage en kiosk toepassingen.

“Wij hebben de afgelopen jaren met Logic Supply samengewerkt in diverse projecten waarin we betrouwbare hardware nodig hadden,” zegt Kevin Romano, Executive Vice President and founder, Christie Experiential Network. ”In onze industrie is betrouwbaarheid van het grootste belang. Ieder moment dat er downtime optreedt vertegenwoordigd mogelijk omzetverlies. Het gebruik van Logic Supply hardware zorgt ervoor dat wij ons kunnen bezighouden met het ontwikkelen van meeslepende en innemende Out Of Home solutions voor onze klanten en hun content.”

In aanvulling op IoT en digital media toepassingen is de CL200 uitermate geschikt voor SCADA-toepassingen, automatisering en netwerk gatewayapplicaties die een betrouwbare en veelzijdige ultra small form factor pc vereisen.

De CL200 komt beschikbaar in de lente van 2018, en Logic Supply gaat momenteel in gesprek met klanten die geïnteresseerd zijn de CL200 op basis van projectvereisten en tijdlijn. Kijk voor meer informatie over de CL200 en voor het inschrijven voor updates over prijzen en beschikbaarheid op www.onlogic.com/cl200, of neem contact op met Logic Supply via +31 (0) 85 2733760.

Over Logic Supply: Logic Supply is een toonaangevende fabrikant van industriële pc’s die ontworpen zijn voor flexibiliteit en betrouwbaarheid. Hun systemen opereren in de meest uitdagende omgevingen en maken daar innovatie in het almaar groeiende IoT (Internet of Things) mogelijk. Gedreven door een uniek direct-to-customer businessmodel dat verticale integratie, een modulair ontwerp en een krachtig online platform combineert, biedt Logic Supply computers aan die zijn “ontworpen voor duurzaamheid, op bestelling gebouwd en geleverd binnen enkele dagen”. Het bedrijf is in 2003 opgericht en heeft meer dan 70.000 klanten. Logic Supply heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Taiwan. Ontdek waarom de hedendaagse technologiebedrijven vertrouwen op Logic Supply op onze website www.onlogic.com en op Twitter @LogicSupply.

Logic Supply Media Contact

Tim van der Horst