OnLogic onthult Mini pc lijn met AMD Ryzen™ Embedded processors

OnLogic AMD Mini PCs

Deze ultra-compacte systemen zijn ontworpen voor betrouwbaarheid in uitdagende omgevingen en installaties met beperkte ruimte.

OOSTERHOUT, NL (3 december 2019) - Wereldwijd fabrikant van industriële en IoT computerhardware, OnLogic (www.onlogic.com/nl-nl/), is de samenwerking aangegaan met AMD om een reeks small form factor industriële computers, aangedreven door AMD Ryzen™ Embedded processors uit te brengen. Zowel de ultra-compacte fanless ML100G-40, als de actief gekoelde MC510-40 zijn nu beschikbaar voor pre-order en de eerste bestellingen worden naar verwachting vanaf begin december geleverd worden.

"Als we het hebben over het helpen van klanten bij het vinden van de 'right-fit' computeroplossing, gaat het om veel meer dan alleen het formaat van de computer. We willen onze klanten matchen met het hardwareplatform dat hun projectuitdagingen het beste kan oplossen," aldus OnLogic Partnership Manager Johnny Chen. "Hedendaagse AMD processors bieden een zeer aantrekkelijke mix van prestaties, prijs en mogelijkheden die, in combinatie met onze hardware, nieuwe toepassingsmogelijkheden creëren. Daarnaast is het voor onze klanten een nieuwe manier om hun hardware-oplossing aan te sluiten bij de unieke eisen van het project waar ze aan werken."

Deze nieuwe, door AMD aangedreven computers bieden de betrouwbaarheid, lokale ondersteuning in Europa en Noord Amerika, en extra lange levensduur die OnLogic al jaren biedt. De computers zijn bedoeld voor gebruik in productie, automatisering, transport, digitale media, medische, en andere IoT and Industry 4.0 toepassingen. Met de volledig stille werking en verlaagde onderhoudsvereisten zijn beide apparaten ook geschikt als vervanging van commerciële desktops of als client-computerinstallaties. De hardware van het bedrijf is ontworpen om schade door omgevingsfactoren, zoals stof en vuil in de lucht, schok en vibratie, en extreme temperaturen te weerstaan.

OnLogic AMD-hardware details

De ML100G-40 is een zeer klein, fanless systeem bedoeld voor installaties met beperkte ruimte en kan worden geconfigureerd met een AMD Ryzen Embedded R1505G of AMD Ryzen Embedded V1605B processor. Dit systeem gebruikt hetzelfde chassis als de Fanless NUC-systeemlijn van OnLogic en is ontworpen met volledige stilte, volledige solid state op het oog. Het heeft een passieve koeling, zonder benodigde ventilator en openingen in de behuizing. Het systeem beschikt over 2 LAN-poorten, 3 display-outputs en is configureerbaar met een reeks aan geheugen- en opslagopties.

De actief gekoelde MC510-40 is geschikt voor aansturing van 4 beeldschermen tegelijk en wordt aangedreven door de AMD Ryzen Embedded V1605B processor. Het systeem is bedoeld voor digital signage en workstation-toepassingen waarbij de extra bescherming tegen uitdagende omgevingen die geboden wordt door fanless oplossingen overbodig is.

"De combinatie van OnLogic’s industriële computerhardware en AMD’s processors is een uitstekende oplossing voor klanten die high-performance mini pc’s en computerapparatuur voor industriële markten zoeken," zei Amey Deosthali, director van channel marketing, Embedded Solutions, AMD. "We vinden het fantastisch om te zien hoe onze partners, zoals OnLogic, high-performance mini pc’s creëren door gebruik te maken van AMD Ryzen Embedded processors die de professionele markten ondersteunen welke OnLogic bedient."

OnLogic’s AMD-aangedreven mini pc’s zijn nu beschikbaar voor verkoop en pre-order door een bezoek te brengen aan www.onlogic.com/computers/embedded/with-amd.

Over OnLogic: OnLogic is een toonaangevende fabrikant van industriële pc’s die ontworpen zijn voor flexibiliteit en betrouwbaarheid. Hun systemen opereren in de meest uitdagende omgevingen en maken daar innovatie in het almaar groeiende IoT (Internet of Things) mogelijk. Gedreven door een uniek direct-to-customer businessmodel dat verticale integratie, een modulair ontwerp en een krachtig online platform combineert, biedt OnLogic computers aan die zijn “ontworpen voor duurzaamheid, op bestelling gebouwd en geleverd binnen enkele dagen”. Het bedrijf is in 2003 opgericht en heeft meer dan 70.000 klanten. OnLogic heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Taiwan. Ontdek waarom de hedendaagse technologiebedrijven vertrouwen op OnLogic op de website www.onlogic.com/nl-nl/ en op Twitter @OnLogic.

AMD, het AMD Arrow logo, Ryzen, en combinaties hiervan zijn handelsmerken van Advanced Micro Devices, Inc. Andere productnamen uit deze publicatie zijn alleen voor identificatiedoeleinden en kunnen handelsmerken zijn van de desbetreffende bedrijven.

Tim van der Horst